REGULAMIN KORZYSTANIA Z PORTALU JOBBAY
I
Informacje ogólne
-
Definicje pojęć użytych w Regulaminie:
- Usługodawca – Jobbay Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-150), ul. Gajowicka 195, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS 0000375617, NIP 1010004371.
- Portal – internetowy system informatyczny dostępny dla Usługobiorców pod adresem http://jobbay.pl/ w celu udostępnienia aktualnych ofert pracy, materiałów edukacyjnych, umożliwiający założenie indywidualnego konta Użytkownika. To profesjonalny portal dla pracowników i pracodawców.
- System Informatyczny – oprogramowanie oraz urządzenia informatyczne przetwarzające, analizujące oraz przechowujące dane osobowe Użytkowników.
- Użytkownik – Kandydat lub Pracodawca korzystający z Portalu na podstawie Umowy zawartej z Usługodawcą.
- Pracodawca – podmiot poszukujący osób zainteresowanych zamieszczoną na Portalu ofertą pracy, który zaakceptował niniejszy Regulamin i na rzecz którego Usługodawca świadczy Usługi.
- Kandydat – osoba fizyczna, korzystająca z Portalu w celu uzyskania kontaktu z potencjalnym Pracodawcą.
- Konto – indywidualne konto Użytkownika – stworzone w procesie rejestracji po podaniu przez niego podstawowych danych osobowych lub o firmie umożliwiające mu korzystanie z Portalu.
- Konto Kandydata – konto w Portalu, w którym Kandydat zapisuje swoje dane dotyczące edukacji, przebiegu kariery zawodowej itp. Konto może być wykorzystywane do aplikowania na konkretną Ofertę.
- Konto Pracodawcy – konto w Portalu, w którym Pracodawca zapisuje swoje dane oraz w którym umieszcza ogłoszenia z Ofertami.
- Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika w oparciu o niniejszy Regulamin.
- Oferty – udostępnione za pośrednictwem Portalu oferty pracy.
- Aplikacja – ogół danych osobowych i informacji, przesyłanych przez Kandydata do Pracodawcy, który zlecił zamieszczenie Oferty za pośrednictwem Portalu, mogących obejmować między innymi: curriculum vitae (CV), list motywacyjny oraz dane osobowe Kandydata;
-
Niniejszy Regulamin (zwany dalej Regulaminem) określa zasady i warunki korzystania z Portalu w zakresie jej funkcjonalności zlokalizowanej pod adresem: http://jobbay.pl/usługi/regulamin.
-
Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu zgodnie z jego postanowieniami.
II
Funkcjonalności
Usługodawca zapewnia za pośrednictwem Portalu następujące funkcjonalności:
- Korzystanie z Portalu przez Pracodawcę za pośrednictwem Konta, udostępnienie na Portalu Oferty,
- Korzystanie z Portalu przez Kandydata za pośrednictwem Konta lub bez rejestracji (z ograniczonym dostępem do funkcjonalności Portalu) i umożliwienie Kandydatom wyboru co najmniej jednej z Ofert;
- umożliwienia Użytkownikom zarządzania ich danymi po zarejestrowaniu się w Portalu;
- umożliwia zarejestrowanemu Kandydatowi na wpisywanie wybranych danych dotyczących edukacji, przebiegu kariery zawodowej itp. Te informacje mogą być wykorzystywane do składania Aplikacji na konkretne Oferty;
- umożliwia Kandydatom korzystanie z opcji „Ulubione” w ramach której może obserwować wybrane Oferty,
- umożliwia Kandydatom korzystanie z opcji „Twoje CV” w ramach którego może dodawać oraz edytować swoje CV w celu przyszłego wykorzystania przy Ofercie.
- umożliwia zarejestrowanemu Pracodawcy zapisywanie oraz edycję swoich danych, a także przeglądanie dodanych Ofert w wersji roboczej, jak i wygasłych (nieaktywnych).
III
Warunki korzystania i wymagania techniczne
- Korzystanie z Portalu jest możliwe tylko po dokonaniu rejestracji i zapoznaniu się oraz zaakceptowaniu postanowień Regulaminu. Link do strony, na której możliwa jest rejestracja, jest przesyłany Użytkownikowi na udostępniony wcześniej adres e-mail. Użytkownik dokonując rejestracji wypełnia formularz podając imię i nazwisko, datę urodzenia oraz PESEL.
- Użytkownikiem może być tylko osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, jednostka organizacyjna nieposiadjąca osobowości prawnej lub osoba prawna.
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Portalu zgodnie z przepisami prawa.
- Korzystanie z Portalu jest nieodpłatne dla Kandydata, a dla Pracodawcy odpłatnie lub nieodpłatnie w zależności od wykorzystywanych funkcji.
- Zatwierdzenie danych rejestracyjnych, a w dalszej kolejności identyfikacja Użytkownika następuje za pomocą loginu i hasła zdefiniowanego przez Użytkownika nadawanego w czasie rejestracji. Użytkownik jest obowiązany zachować login i hasło w tajemnicy, a razie podejrzenia, że dane te zostały ujawnione osobie nieuprawnionej, powinien zmienić hasło.
- Korzystanie z Portalu jest możliwe w każdym miejscu, w którym Użytkownik ma możliwość połączenia z siecią Internet. Usługa dostarczana jest przy wykorzystaniu wyłącznie komputera. Korzystanie z niektórych funkcjonalności nie jest możliwe za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety i telefony komórkowe.
- Do korzystania z Portalu wymagane są standardowe urządzenia wraz z własnym oprogramowaniem w postaci przeglądarki internetowej z obsługą cookies.
- Korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Portalu odbywa się za pośrednictwem strony internetowej po zalogowaniu się.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Portalu, jednak Użytkownik nie ma względem Usługodawcy żadnych roszczeń związanych z jej nieprawidłowym funkcjonowaniem. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w korzystaniu z usługi wynikające z niespełnienia wymagań technicznych wskazanych powyżej, w tym z błędnej konfiguracji oprogramowania lub sprzętu Użytkownika, bądź wynikające z problemów ze sprzętem lub łączem internetowym Użytkownika.
- Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z Portalu. W tym celu powinien zalogować się na Konto Użytkownika i wybrać w ustawieniach opcję „Usuń konto” lub przesłać stosowną wiadomość na adres e-mail: kontakt@jobbay.pl.
- Po otrzymaniu wiadomości e-mail od Użytkownika w sprawie rezygnacji z korzystania Portalu, Usługodawca zablokuje konto Użytkownika uniemożliwiając mu korzystanie z Portalu.
- Usługodawca zablokuje konto Użytkownika uniemożliwiając mu korzystanie z Portalu w przypadku, gdy Użytkownik będzie korzystał z niej w sposób niezgody z postanowieniami Regulaminu lub niezgodnie z przepisami prawa. Usługodawca poinformuje o tym fakcie Użytkownika w formie wiadomości e-mail.
IV
Uwagi na temat funkcjonowania serwisu
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Portalu Użytkownik może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@jobbay.pl lub poczta tradycyjną na adres siedziby Usługodawcy. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia, w formie, w jakiej Usługodawca otrzymał zgłoszenie.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy rozpatrzenie zgłoszenia wymaga podjęcia niestandardowych działań i dokonania szczególnych wyjaśnień lub napotka przeszkody niezależne i niezawinione przez Usługodawcę, termin rozpoznania zgłoszenia może ulec wydłużeniu, jednakże nie dłużej niż o 14 dni.
- W sytuacji, w której do rozpatrzenia zgłoszenia niezbędne jest uzyskanie od Użytkownika dodatkowych wyjaśnień, termin na ustosunkowanie się do zgłoszenia ulega dodatkowo przedłużeniu o czas udzielania wyjaśnień przez Użytkownika.
V
Ochrona danych osobowych i polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Jobbay Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-150), ul. Gajowicka 195, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS 0000375617, NIP 1010004371.
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami prawa, w tym z ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Patrycja Pukmiel, e-mail: iod@e-btb.pl
- Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są wyłącznie w celach realizacji usług oferowanych lub świadczonych na Portalu, w tym do rejestracji Użytkownika. Cele przetwarzania są wskazane w klauzulach informacyjnych, jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby fizycznej, której dane dotyczą.
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z reguły w oparciu o przepisy prawne. Oznacza to, że są przetwarzane, gdy są konieczne do wykonania zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz do podjęcia działań przed zawarciem umowy następujących na żądanie Użytkownika. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą wpisania przez Użytkownika w przeglądarce internetowej adresu URL strony internetowej serwisu lub z chwilą skorzystania przez Użytkownika z przekierowania do tej strony. Dane osobowe są przede wszystkim przetwarzane na podstawie zgody udzielonej przez Użytkownika. W szczególnych przypadkach dane osobowe są przetwarzane w sytuacji, gdy jest to konieczne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO. Dane osobowe są przetwarzane jeśli jest to niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych ADO lub podmiot trzeci, takich jak obrona przed roszczeniami lub dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
- Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane nie dłużej niż jest to wymagane przepisami prawa i nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągniecia celu przetwarzania, a ponadto nie dłużej niż jest to konieczne w celu dochodzenia roszczeń aż do momentu ich przedawnienia. Dane osobowe będą przechowywane przez okres posiadania Konta na Portalu dla celów realizacji jej funkcjonalności oraz innych usług zgodnie z Regulaminem. Po usunięciu Konta dane zostaną zanonimizowane, za wyjątkiem następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, historia aplikacji oraz informacja o wyrażonych zgodach (te dane będą przechowywane jeszcze przez okres 3 lat od usunięcia Konta dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług).
- Użytkownik strony ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak często jest warunkiem korzystania z usług świadczonych na Portalu.
- Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych lub powszechnie obowiązujące przepisy.
- Odbiorcami danych osobowych będą: podmioty, którym dane przekazywane są na zasadzie powierzenia o ile jest to konieczne dla prawidłowego zrealizowania usług na Portalu (np. obsługa IT, hosting). Oznacza to, że dane osobowe mogą być przekazane: podmiotom powiązanym z Usługodawcą, dostawcom usług (w celu umożliwienia im świadczenia usług), klientom/ kontrahentom. W związku z hostingiem Platformy Szkoleniowej na serwerach Usługodawca powierzył dane osobowe Użytkowników właścicielowi serwerów na podstawie odrębnej umowy o powierzeniu przetwarzania danych.
- Dane osobowe Użytkownika nie będą przekazywane do państw trzecich bez odrębnej zgody Użytkownika.
- Dane Użytkownika będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach dopasowania posiadanych kwalifikacji lub lokalizacji do proponowanej Pani/Panu Oferty oraz poprzez elektroniczne metody rekrutacji.
-
Pliki cookies to dane informatyczne, takie jak pliki tekstowe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu, przeznaczone do korzystania ze strony. Pliki cookies są wykorzystywane przez Administratora w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych strony do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- Popularne przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Poniżej wskazuje się przykładowe adresy edytowania w przeglądarkach:
Mozilla Firefox: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Internet Explorer: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl
Google Chrome: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Safari: www.safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach.
VI
Postanowienia końcowe
- Usługodawca jest uprawniony do wprowadzania zmian w Regulaminie, przy czym informacja o zmianie będzie wysyłana na adres e-mail Użytkownika. Zmieniony regulamin obowiązuje od dnia umieszczenia go na stronie http://jobbay.pl/.
- Dla wszelkich spraw wynikających z niniejszego Regulaminu i korzystania z Portalu, właściwe są przepisy prawa polskiego. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez polskie sądy powszechne.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności Kodeks cywilny oraz ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 ze zm.)